نماشویی به روش واترسندبلاست
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست چگونه است؟ این روش نماشویی چه مزیتی دارد؟ این روش مناسب چه ساختمان‌هایی است؟ واتر سندبلاست یکی از روش‌های کاربردی برای نماشویی ساختمان است. این روش معمولا برای شستشوی ساختمان‌هایی استفاده می‌شود که نمایی بسیار کثیف و آلوده دارند. ساختمان‌هایی که در مناطق پر رفت و آمد قرار داشته و در معرض آلاینده‌ها قرار دارند، بیشتر از ساختمان‌های دیگر به این روش نماشویی نیاز دارند. در این مطلب از کارویس قصد صحبت در مورد این روش نماشویی، مزایا و چگونگی انجام آن را داریم.

نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست چگونه است؟

سندبلاست یکی از روش‌های شستشوی نمای ساختمان و سطوح است که به دو صورت خشک یا با آب انجام می‌شود. در صورتی که برای شستشوی نمای ساختمان از روش سندبلاست با آب استفاده شود، در اصطلاح به آن واتر سندبلاست گفته می‌شود. واتر سندبلاست به خصوص برای شستشوی آلاینده‌ها از نمای ساختمان‌ها روشی کاربردی است اما آیا می‌دانید نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست چگونه است؟ در این روش از یک دستگاه مخصوص به نام واترجت صنعتی استفاده می‌شود. این دستگاه جریان آب را به صورت پرفشار روی سطح نمای ساختمان می‌پاشد و آلاینده‌ها را از سطح ساختمان پاک می‌کند.

نازل سندبلاست دو ورودی دارد. یکی از ورودی‌های این دستگاه به لنس واترجت و ورودی دیگر آن به شیلنگ مکش مواد ساینده متصل می‌شود. بعد از روشن کردن واترجت، از یک سمت آب پرفشار و از سمت دیگر مواد ساینده وارد نازل می‌شوند و با سطح مورد نظر برخورد می‌کنند. فشار و سایش مواد در این برخورد موجب زدودن آلودگی‌ها می‌شود و آلاینده‌ها را لایه لایه حذف می‌کند.

هدف از نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست

اصلی‌ترین هدف از نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست، زدودن آلاینده‌ها از سطح نمای ساختمان‌ها است اما این روش کاربردهای مختلف دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زنگ زدایی از فلزات به کار رفته در سطح نما، پولیش سطحی نما، ماسه‌ زدایی، تمیزکاری قالب‌های صنعتی، حکاکی نوشته روی چوب، سرامیک یا شیشه اشاره کرد. با استفاده از این روش می‌توان انواع نمای آجری، سنگ‌های مرمری، آهکی و سیمانی را به راحتی شست و تمیز کرد.

مزایای نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست

نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست مزایای زیادی دارد. با استفاده از این روش شستشوی ساختمان بهتر و دقیق‌تر انجام شده و لایه‌برداری و حذف آلودگی‌ها نیز سریع‌تر انجام می‌شود. این روش را معمولا با نوع خشک شستشو با سندبلاست مقایسه می‌کنند. مزایای نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست نسبت به شستشو با نوع خشک این دستگاه به شرح زیر است:

  • نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست ایمن‌تر از شستشوی خشک با واترجت است.
  • در این روش گرد و غباری در محیط ایجاد نمی‌شود و تولید آلودگی‌های جانبی نیز کمتر است.
  • ذرات ساینده در شستشوی نمای ساختمان با واتر سندبلاست به راحتی جمع‌آوری شده و برای استفاده مجدد کاربرد دارند.
  • در شستشو با واتر سندبلاست، آب به عنوان ضربه گیر ذرات کار می‌کند و سطحی هموارتر برای شستشو ایجاد می‌کند.
  • در این روش سر و صدای تولیدی بسیار کمتر از شستشو با دستگاه خشک است و به همان نسبت حرارت کمتری نیز ایجاد می‌شود.

نتیجه گیری

نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست کارآمد، موثر و سریع است. این روش حتی برای ساختمان‌هایی که سال‌ها تمیز نشده و آلاینده‌ها از سطح آن پاک نشده‌اند هم کاربردی و مناسب است. در این روش نماشویی از دستگاهی مخصوص به نام واترجت استفاده می‌شود که کار با آن تنها توسط نیروهای متخصص امکان‌پذیر است. در این مطلب از کارویس به معرفی این روش و شیوه انجام آن پرداختیم. در صورتی که قصد نماشویی ساختمان خود با این روش یا دیگر روش‌ها را دارید، کافی است با متخصصان ما در کارویس ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

1. نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست چگونه است؟

در نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست از دستگاهی مخصوص استفاده می‌شود که آب را با فشار بالا به سمت نمای ساختمان می‌پاشد و آلاینده‌ها در اثر فشار آب از سطح ساختمان پاک می‌شوند.

2. در شستشو با واتر سندبلاست از چه دستگاهی استفاده می‌شود؟

در روش شستشوی نما با واتر سندبلاست از دستگاهی مخصوص به نام واترجت استفاده می‌شود که یک ورودی پاشش آب و یک ورودی مواد ساینده دارد.

3. مزایای شستشوی نما با واتر سندبلاست چیست؟

کم سر و صدا بودن، جمع آوری ساده‌تر آلاینده‌ها، ایمن بودن روش، کاهش میزان مصرف مواد ساینده و بسیاری موارد دیگر از مزایای شستشوی نما با واتر سندبلاست هستند.





:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی ارزان , شستشوی نما , نماشویی با طناب , نماشویی ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: